ترند اکسسوری بهار 2021؛ یادآور جزییات زیبای این فصل

بهار اسماعیل پور
21 فوریه 2021
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

بهار در راه است! فصلی پر از زیبایی و جزییات جذاب.
در سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید_19 تغییرات عظیمی در نحوه‌ی اجرا و نمایش هفته‌‌های مد ایجاد شد. اما توجه به جزییات و طراحی اکسسوری‌ها هرگز کاهش پیدا نکرد. ترند اکسسوری 2021 گواه این موضوع است که چقدر طراحان ریزبینانه‌تر به این قسمت، توجه نشان داده‌اند.

در بین ترند اکسسوری بهار 2021 ما حتی شاهد آیتم‌هایی بودیم که در راستای مد پایدار است و ضرورت آن‌ها با شرایط موجود حس می‌شود. مثل بطری آب که جایگزین بسیار خوبی به جای ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف است. این اکسسوری جدید که به کمربند  یا کیف اضافه می‌شود را در برندهایی نظیر Fendi و Alyx دیدیم.
 در ادامه با مجله کمد سارک همراه باشید تا به اکسسوری‌های 2021 اشاره‌ای داشته باشیم.

شلوار جین بگی ترند پرطرفدار ۲۰۲۱

ماسک؛ مهمان ناخوانده

شاید یکی از تاثیر‌های آشکار  کووید_19 بر استایل‌مان ماسک صورت باشد که تبدیل به یک آیتم ضروری برای حفظ سلامتی ما شده است. این ماسک‌ها به این زودی قرار نیست جایی بروند و در سراسر دنیا حتی به یک آیتم ترندی تبدیل شده است. این مهمان ناخوانده در برخی از برندها فضای بیزنسی کوچک اما سودآوری را ایجاد کرده است. که البته برای حفظ محیط زیست نیز جایگزین خوبی برای ماسک‌های یکبار مصرف نیز می‌باشد. در نهایت طراحان تصمیم گرفتند تا با متریال هماهنگ و اضافه کردن فیلتر، ماسک‌ها را کاربردی‌تر کنند و با افزودن زنجیر و قوس به لبه‌ی بالایی، شکل و شمایل زیباتری به ماسک‌ها ببخشند. شاید از اولین برندهایی که ماسک را به زیبایی به روی ران‌وی آورد می‌توانیم به Christian Siriano اشاره کنیم .که متناسب با برالت، کلاه و لباس‌های کالکشنش، طراحی شده بود.

ترند عینک بهار 2021

با امید به اینکه بهار و تابستان پیش‌رو می‌توانیم بدون دغدغه و نگرانی از بیماری کرونا به سر ببریم، هیجان بیرون رفتن در ما دوچندان می‌شود. قطعا عینک آفتابی یک اکسسوری ضروری برای بیرون رفتن و گشت و گذار است چه با کرونا چه بی‌کرونا. حتی یکی از ترند عینک‌ آفتابی Visor است که شباهتی به شیلد‌هایی دارد که در ایام کرونایی به صورت‌هایمان می‌زدیم.
 ترند عینک آفتابی به طور کلی نسبت به فصول گذشته کمی قوی‌تر بود. در ادامه، ترند‌های شاخص این اکسسوری را در بهار 2021 با هم مرور می‌کنیم.

ترندهای لاک ناخن در پساکرونا (۲۰۲۱)

فریم‌ها

عینک‌هایی با فریم‌های اورسایز که از بالای ابرو شروع می‌شوند و تا نیمه‌ی گونه ادامه پیدا می‌کنند؛ این دسته از عینک‌ها با تنوع در فرم، هم به شکل گرد هم به شکل مربعی در کالکشن بهار 2021 برندهایی نظیر  Dolce & Gabbana ،Chloe و Fendi دیدیم.

اگر نمی خواهید عینک‌تان، صورت شما را تحت شعاع قرار دهد، یک عینک با فریم مستطیلی کشیده انتخاب کنید. ما عینک‌های کشیده‌تری را در Hugo Boss ،Burberry و Lanvin مشاهده کردیم. اکثر عینک‌های آفتابی در Miu Miu  نیز دارای طراحی مستطیلی، با قاب‌های پلاستیکی ضخیم بودند که با کریستال‌های تزیینی، چشمگیرتر شدند.

چنانچه خواهان یک عینک متفاوت هستید به عینک آفتابی با فریم هندسی نگاهی بیندازید! این عینک‌های آفتابی با اشکال کاملاً جدید از سنت‌های قبل جدا شدند. جسورانه‌ترین قاب عینک را در کالکشن Valentino دیدیم. زاویه تیز پایین لنزعینک که به سمت بیرون است، طراحی این اکسسوری را کاملاً منحصر به فرد می‌کرد. Lanvin و Armani از دیگر برندهایی بودند که عینک آفتابی با فریم هندسی داشتند.

بی‌شک یک عینک آفتابی با فریم چشم گربه‌ای، جذابیت زیادی به استایل شما می‌دهد. اما ترند عینک بهار 2021، فرم و حس تازه‎‌ای دارد. مثلا در برند Drome عینک‌ها حس حال هندسی با گوشه‌های تیز را به نمایش گذاشتند. البته شما می‌توانید یک عینک آفتابی پلاستیکی ضخیم با کمی فرم چشم گربه‌ای Givenchy داشته باشید وعلاوه بر مطابقت با ترند‌ها، احساسات دهه‎‌ی 80 میلادی را نیز انتقال دهید.

ترندهای میکاپ ۲۰۲۱

رنگ قاب و لنز

در بین ترند اکسسوری 2021، عینک‌هایی با قاب‌های رنگی نیز زیاد به چشم‌مان آمد. با توجه به اینکه در فصل بهار و تابستان ما بیشتر با رنگ‌ها در استایل‌مان بازی می‌کنیم؛ اکسسوری رنگی مانند این قاب عینک‌ها  نیز بسیار برای استایل‌ها جذاب و کاربردی هستند. نگاهی به عینک‌های کالکشن بهار 2021 Versace بیاندازید! واقعا عینک بزرگ Double Bridge با قاب‌های روشن و نئون رنگ و لنزهای رنگی باعث هیجان زدگی‌تان می‌شود. اگر استایل داراماتیکی دارید از این قاب‌های رنگی به سادگی نگذرید؛ همینطور از قاب‌های سفید که بسیار به یاد ماندنی، نمادین و ترندی هستند. این عینک‌ها بلافاصله طیف وسیعی از افراد مشهور از گذشته را به ذهن ما متبادر می کنند مانند Kurt Cobain  و Audrey Hepburn.

از دیگر شاخص‌های ترندی در عینک‌های بهار 2021 می‌توانیم به لنز‌های رنگی از قبیل زرد و قهوه‌ای اشاره کنیم. لنز‌های رنگی در حالی که هنوز از چشم‌تان محافظت می کند، می‌تواند ظاهری ملایم‌تری به چهره‌ی شما ببخشد. در Balmain  قبلا لنز قهوه‌ای و قاب فلزی را در کنار هم مشاهده کرده بودیم. اما این‌بار قاب طلایی رنگ با گرم بودن لنز قهوه‌ای مطابقت بیشتری داشت و احساس لطیف و هماهنگی را ایجاد می‌کرد.

ترند اکسسوری مو بهار 2021

با وجود اینکه تعداد اکسسوری مو در کالکشن بهار/ تابستان 2021 زیاد نبود، اما همان تعداد کم چشمگیر و جسورانه بودند. بسیاری از طراحان برای این فصل یا کلاه طراحی کرده بودند یا مدل‌ها، با موهای باز و effortless به روی صحنه آمدند. بنابراین جای تعجب نیست که ترند اکسسوری 2021 برای مو در بهار و تابستان محدود یا تکراری باشد.

17 ترند اکسسوری که در این تابستان به آن نیاز دارید
ادامه مطلب

در ادامه برخی از همین ترند اکسسوری مو بهار 2021 را باهم می‌بینیم. بهار امسال گل‌های باطراوت بهاری را به موهای خود بزنید و استایل ترندی داشته باشید. شاید کالکشن بهار Dolce & Gabbana بدون همین گل‌های زیبا، شکوهش را از دست می‌داد. از دیگر اکسسوری‌ها برای مو، تل و هدبندهای ظریفی است که نمونه‌ی بارز آن در کالکشن بهار  Chanel دیدیم. اکثر این تل‌ها، ظریف و فلزی هستند اما در بین این‌ها هدبندهای کشی برند Erdem و تل‌های ضخیم Dior که به همراه تور تا نیمه‌ی صورت پوشیده می‌شد را نمی‌شد نادیده گرفت. 

روسری جذابیت دنیای قدیم و روستایی را به ترند اکسسوری مو بهار 2021 اضافه کرد. به عنوان مثال در کریستین دیور، روسری‌ها نقش‌های جذابی داشتند و مانند سربندها به دور سر بسته می‌شدند و یک گره کوچک درست در مرکز سر قرار می‌گرفت. در Dolce & Gabbana نیز روسری‌ها بلند، هیجان انگیز و رنگارنگ بودند درست مثل سایر اجزای مجموعه! در این برند گل‌های بزرگ چاشنی ترند روسری می‌شدند و جذابیت روسری‌ها دوچندان می‌شد.

ترند اکسسوری و زیورالات بهار 2021

look at me”!
 در نظر داشته باشید که اکثر ترندهای اکسسوری بهار 2021 در زیر سایه این استیتمنت هستند. در ادامه چند ترند از اکسسوری و زیورالات بهار پیش رو را باهم نگاه می‌کنیم.

مروارید؛ اکسسوری همیشگی

مرواریدها همیشه رویایی و دوست داشتنی هستند و به هر استایلی جلوه‌ای لوکس و در عین حال ظریفی می‌بخشند. برای ترند اکسسوری بهار 2021، آن‌ها نه تنها در آرایش مو وجود داشتند بلکه همه کار بودند و در طیف گسترده‌ای از سبک‌های مختلف جواهرات، نشان داده می شوند. مرواریدها، امضای Simone Rocha هستند. او هر فصل راهی جدیدی برای خیره شدن با آنها پیدا می‌کند. در مجموعه بهارش نیز از گردنبندهای ظریف گرفته تا گوشواره‌های بزرگ و حتی در لباسش از مروارید استفاده شده بود.

هفته کوتور بهار ۲۰۲۱ پاریس

کیف؛ این‌بار نه به دست بلکه به دور گردن

در بهار سال 2018، Simon Porte Jacquemus امضای خود را به نام Le Chiquito معرفی كرد. Le Chiquito کیف دستی بود بسیار کوچک؛ آنقدر كه در بهترین حالت فقط یک رژ لب و یک کارت شناسایی و بانکی در آن جا می‌گرفت. در طول فصول بعدی این طراح فرانسوی مدام اندازه‌ی این کیف خود را کاهش داد و قابلیت کاربردی آن را کمتر می‌کرد تا در نهایت در بهار 2021 تبدیل به یک آیتم تزیینی به دور گردن و آویز گوش شد. البته Jacquemus در این مسیر ترند امسال تنها نبود و برندهایی نظیر Chanel نیز اکسسوری زینتی کیف کلاسیک (Chanel 2.55) خود را به دور گردن مدل‌هایش آویزان کرد.

تفاوت ترند کفش پاییز و زمستان 2021-2022 با سال‌های گذشته
ادامه مطلب

در واقع این یک حرکت نمادین بود که برخی از برندها امضای تجاری خودشان را تقویت کنند. برای مثال Prada کیف‌های مثلثی خودش را (Prada triangle) در قالب آیتم تزیینی گوشواره به نمایش گذاشت.

زنجیر‌های پهن؛ ترندی ماندگار

زنجیرهای ضخیم، قدرت نمایشی زیادی دارند که طراحان برای چند فصل متوالی از آن استفاده می‌کنند و در واقع یکی از بــُلدترین ترند‎های فصل گذشته بود. با این حال در بهار امسال نیز نمی‌توانیم از این ترند جذاب چشم بپوشیم. زنجیرهای پهن معمولا بدون توگردنی و به تنهایی استفاده می‌شوند. البته برندهایی نظیر Victoria Beckham، زنجیرهای سنگین طلایی را همراه با حلقه‌ای بزرگ تزیین کرده بود که نقش آویز گردبند بازی می‌کرد و حس قدرت را دوچندان نمایش می‌داد. برند Brunello Cucinelli  نیز از زنجیر، به عنوان چوکر‌های تزیینی رونمایی کرد.

این اکسسوری فقط برای گردنبدها نبود وامسال در هفته مد بهار 2021 نیز به دور مچ‌ مشاهده شد. برندهایی نظیر Hermès ،Ambush و Chloé  از جمله خانه‌های مدی بودند که همچنان از زنجیر به عنوان دستبند استفاده کردند.

از زیورآلات انتزاعی و چکش خورده غافل نشید

از اکسسوری‌هایی که بسیار نظر‌ها را به خودش جلب کرد از مجموعه برند  Acne Studios بود. در این کالکشن انگار قطعه‌ای فویل آلمینیومی را با همان فرم چروکیده به همراه قطعه سنگی به عنوان گوشواره به نمایش درآورده بود. این سبک خلاقانه‌ در کل بیانگر این بود که لازم نیست همیشه برای چشمگیر شدن زیورآلات فلزی، آنها را صیقل بدهیم. کاهی با چکش زدن به طلا، نقره و برنج می‌توانیم به قطعات انتراعی با سایه‌های جذابی برسیم. در فصل بهار 2021 این قطعات را هم برای گوشواره هم برای گردنبد و هم برای دستبند می‌بینیم. نکته جذاب اینکه این دستبند‌ها فقط به دور مچ بسته نمی‌شوند و به سمت بالا بر روی ساعد دست نیز خودنمایی می‌کنند مانند زیورالات برند Chloé.

ترند بهار و تابستان ۲۰۲۱، هیجان‌انگیز و کاربردی

گوشواره‌‌ها هرچی چشمگیرتر، ترندی‌تر

 گوشواره‌ها به دلیل نزدیک بودن به صورت یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در انتخاب اکسسوری است. شاید برای همین امسال بیش از پیش سعی بر آن شده که در طراحی گوشواره، چهره را بیشتر تحت شعاع قرار دهند. در بهار امسال ترند گوشواره را می‌توانیم در 3 دسته قرار دهیم. اول گوشواره‌های آویزی که تا سرشانه هم می‌رسند. دوم گوشواره‌های تا به تا یا تکی؛ یعنی در یک گوش گوشواره‌ای بزرگ و چشمگیر و در گوش دیگر یا گوشواره‌ای با طرح ظریف‌تر یا کلا بدون هیچ گوشواره‌ای. و دسته‌ی سوم گوشواره‌هایی که تقریبا کل گوش را می‌پوشانند.

گردنبندهای لایه‌ای به سبک Boho بیاندازید

 احتمالاً مهم‌ترین ترند جواهرات برای یک استایل طراحی شده در این فصل، گردنبندهای لایه‌ای باشد. از آنجا که تعدادی از گردنبندها‌ی دیده شده در این فصل دارای مهره یا سنگ‌های رنگارنگ بودند، شور و نشاط  سبک بوهو را بیشتر تداعی می‌کنند.
ما بیشتر گردنبندهای لایه‌ای شیک را در Ports 1961 ،Chloé ،Dolce & Gabbana و Acne Studios مشاهده کردیم.

اما پیشنهاد ما در انتهای این مطلب به شما این است که در بین ترندهای امسال به سراغ آیتم‌هایی بروید که متناسب با استایتان می‌باشد و ماندگارتر هستند. آیتم‌هایی که در فصل قبل نیز حضور داشتند و همچنان در فصل‌های بعدی نیز حضور خواهند داشت. از بین این ترندها شما به کدام یک بیشتر علاقمند شدید؟

چرا ترندها را دنبال می‌کنیم؟
ادامه مطلب
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.