|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی 10 کالکشن در هفته مد نیویورک 2019-2020

تیم کمد
7 مارس 2019
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

هفته های مد یکی از رویدادهای هیجان انگیز در حوزه فشن است که سالانه دوبار در چهار پایتخت مد جهان یعنی، نیویورک، لندن، میلان و فرانسه برای ارائه کالکشن‌های بهار_تابستان و پاییز_زمستان برگزار می‌شود.

 تولید کنندگان، خریداران عمده، استایلیست‌ها، بازاریاب‌ها و کارآفرینان، همگی در این رویداد شرکت می‌کنند. هفته مد یکی فرصت عالی است و اگر شما بتوانید روزی کالکشن خود را در آن به نمایش بگذارید، می‌توانید مطمئن شوید که تبدیل به یک آدم به قول خودمان خفن در صنعت مد و فشن شده‌اید. در این گزارش میخواهیم به بررسی هفته مد نیویورک 2019 بپردازیم.

کالکشن پاییز 2022 در هفته مد لندن

کالکشن 2019 TOM FORD در هفته مد نیویورک

فورد عقیده دارد هر کالکشن جدیدی، درواقع ادامه کالکشن قبلی خودش است و اگر نگاهی به لباس‌های بهاره دوره قبل این برند بیاندازید، میتوانید رد آن را در مجموعه جدید پاییزه فورد نیز مشاهده کنید.

چیزی که فورد دیگر دنبالش نیست، برچسب پذیرفته شدن از سمت صنعت است. در دنیای خودش است و توجه کمی به اطرافش دارد و انگار برایش اصلا مهم نیست که در دنیا دارد چه اتفاقی رخ میدهد.

این مجموعه، شامل شلوارهایی از جنس ساتن است که به شما کاملا حس راحتی و ریلکسی می‌دهد. بلوزهای ابریشمی و کت‌ها مخملی نرم. استراتژی فورد در طراحی این کالکشن پاییزه، مد نیرومند و قوی است که بتواند به راحتی مشتریان لوکس خود را جذب کند و تمام لباس‌های این کالکشن ثابت کرد که این چیزی است که مشتری می‌خواهد.

کالکشن 2019 TOM FORD در هفته مد نیویورک
کالکشن 2019 TOM FORD در هفته مد نیویورک

هفته مد میلان پاییز 2021 ! هفته‌ای پر سر و صدا

نمایش کالکشن RALPH LAUREN در هفته مد نیویورک، 2019

رالف لارن برای به نمایش درآوردن کلکسیون لباس‌های خوش دوخت و جذاب این فصل خود، فضای بوتیک را مانند کافه‌ای بازسازی کرده بود که در آن از حاضران نیز پذیرایی می‌شد.

در این کالکشن رالف از لباس‌های دریانوردی الهام گرفته بود و نتیجه‌اش لباس‌های زیبایی در رنگ‌های طلایی، سیاه و سفید شد که با جواهراتی از طلا و کمربند کامل شده بود.

این کالکشن انقدر همه را تحت تاثیر خود قرار داد که بعد از اتمام آن همه این عقیده را داشتند که لارف دوباره مشتری ‌های جوان را جذب خودش می‌کند.

نمایش کالکشن RALPH LAUREN در هفته مد نیویورک، 2019
نمایش کالکشن RALPH LAUREN در هفته مد نیویورک، 2019

JASON WU در هفته مد 2019 نیویورک

وو این کالکشن خود را در فضایی گالری مانند به نمایش درآورد و خودش گفته است که در طراحی این کالکشن تمام تمرکزش بر روی لباس بوده و نه چیز دیگری. این کالکشن الهام گرفته از نوعی گل وحشی است و می‌توانید رایحه این گل را در تک تک لباس‌ها احساس کنید. وو در کالکشن 2019 خود تا آنجا که توانسته با گلبرگ‌ها بازی کرده است. استفاده از آنها در حاشیه افقی لباس، گلبرگ‌های زاویه‌دار ظریفی که بصورت عمودی از بالا تا پایین لباس شب ابریشمی را در بر گرفته اند و…

و در آخر هم گفته “من میخواستم این کالکشن به شدت فریبنده و سطح بالا باشد. شاید این ارزش‌گذاری مهمی نباشد ولی برای من فریبنده بودن، ارزش مهمی دارد. “

JASON WU در هفته مد 2019 نیویورک
JASON WU در هفته مد 2019 نیویورک

هفته مد لندن، کالکشن پاییز زمستان 2021

THE ROW در هفته مد 2019

راستش را بخواهید برند ROW چیز جدیدی را ارائه نداد. اما انتخاب پارچه‌ها، برش‌ها و دوخت، همگی در کنار هم کالکشن این فصل‌اش را تبدیل به کالکشنی کرد که نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید. البته نکته دیگری که همه به آن اشاره کردند، موسیقی بوده که حین کت واک در سالن پخش شده و انقدر با حس و حال لباس‌ها هماهنگ بود که همه را به وجد آورد.

در هفته ی مد میلان 2019 چه خبر بود
ادامه مطلب

در این کالکشن بلوزهای مردانه‌اش یادآور دهه 90 میلادی بود. لباس‌های چند لایه دکمه‌دار بلند، شلوارهای مشکی و بوت‌هایی که تنها مخصوص ROW است.

THE ROW در هفته مد 2019 نیویورک
THE ROW در هفته مد 2019

کالکشن 2019 CAROLINA HERRERA در هفته مد نیویورک

ما برند ساده ای نیستیم، سودجو هم نیستیم. ما فقط برند احساسی‌ای هستیم.” خب کارلین اول از همه این جمله را و بعد هم در ادامه درمورد علاقه‌اش به کالکشن‌های بهاره گفت. اما چرا؟ 

به دلیل انتخاب رنگ‌های کمی “نامناسب” از نظر عموم برای کالکشن پاییزه‌اش مجبور شده همین اول کاری این حرف را بزند!  زرد، دقیقا زرد تاکسی‌ها و آبی نیلی رنگ‌های اصلی این مجموعه بودند و البته نارنجی تندی که در بعضی از لباس‌ها بکار رفته بود.

دامن‌های بلند، لباس‌های سفیدی که در اکثر کالکشن‌های کارلین حضور دارند، لباس‌های صورتی با رگه‌های نارنجی و کت‌های سیاهی که استایلی A – Line دارند همگی ویژگی‌هایی هستند که در این کالکشن می‌توانید مشاهده کنید.

هفته مد نیویورک، پاییز 2021

کالکشن 2019 CAROLINA HERRERA در هفته مد نیویورک
کالکشن 2019 CAROLINA HERRERA در هفته مد نیویورک

PHILLIP LIM در هفته مد 2019

توی این دوره که هیچ چیز پایدار و استوار نیست، کاملا معلوم است که lim تمام تلاش‌اش را کرده است تا لباس‌هایی را به ما نشان بدهد که حس پایداری و استحکام را کاملا در ما بوجود بیاورد.

کت و دامن‌ها، شلوارهایی با جیب‌های بزرگ در دو طرف، استفاده از کمربندهایی که روی هودی‌هایی محکم بسته شده‌اند و تونیک‌های حلقه‌ای و پارچه‌هایی که بنظر کاملا محکم می‌آیند.

پالت رنگی این کالکشن، خاکی، کرم، ارتشی و توسی بوده و یک جاهایی هم از رنگ سبز و طرح گورخری استفاده شده بود.

PHILLIP LIM در هفته مد 2019
PHILLIP LIM در هفته مد 2019

ANNA SUI در هفته مد نیویورک

در این کالکشن، سویی از پوسترها و ستاره‌های اوایل دهه 60 الهام گرفته است. کالکشن‌اش حال و هوایی دیسکویی دارد و یادآورد پارتی‌ها است.

هفته مد پاریس، پاییز و زمستان 2024 -2025
ادامه مطلب

مدل‌ها همگی کلاه و یا کلاه گیس بر سر دارند. پیرهن‌های پفی، لباس‌های نوار دوزی شده و جوراب شلواری‌های براق. لباس‌هایی که همیشه مناسب پارتی‌اند و مهم نیست در چه دوره تاریخی آنها را می‌پوشید. بعضی از لباس‌ها نیز ترکیبی از بافتنی و ابریشم هستند که خب ترکیب جدیدی بود و توجه همه را به خود جلب کرد.

کالکشن 2019 ANNA SUI در هفته مد نیویورک انگار جشنی به پا بود که می‌توانست دنیای شما را تغییر بدهد.

ANNA SUI در هفته مد نیویورک 2019
ANNA SUI در هفته مد نیویورک

هفته مد میلان 2021 و شکوه برندهای ایتالیایی

حضور برند MARC JACOBS در هفته مد نیویورک

مارک معمولا در کالکشن‌های خود، بالای 60 استایل را به نمایش در می آورد، اما این بار تنها 40 مدل را به نمایش درآورد که جای تعجب داشت.

هر کدام از مدل‌ها ظاهری منحصر به فرد داشتند و اگر به شما نمی‌گفتند امکان نداشت فکر کنید، این‌ها همگی مال یک کالکشن و یک طراح هستند. از سوییشرت‌های دخترانه با دامن بگیرید تا کت‌هایی که ما را به یاد سربازان می‌اندازد. و از هر نوع پارچه‌ی لوکسی که بگویید در آنها استفاده شده است. چیزی که خود مارک درمورد این کالکشن‌اش میگوید این است که “هر کدام از مدل‌ها اگزجره چیزی است که هر زن می‌تواند باشد”. حداقل با این جمله شاید بتوان کمی این مجموعه و بی نظمی اش را درک کرد !

حضور برند MARC JACOBS در هفته مد نیویورک
حضور برند MARC JACOBS در هفته مد نیویورک

MARYAM NASIR ZADE در هفته مد نیویورک

“انگار داستان‌های متفاوت را قطعه قطعه کنی و و بعد قطعه‌های بی‌ربط را بچسبانی به هم “این نقد شاید کمی بی‌رحمانه باشد، اما واقعیت است!
دامن‌های پلیسه با بالاتنه‌هایی که هیچ ربطی به هم ندارند. تونیک‌هایی با رنگ‌های نئونی و طرح‌های هنری و دامن‌ها و شلوارهایی که جنس و رنگ‌هایشان به هم نمیخورد و خیلی موارد دیگر.

ترند کفش در هفته‌ مد پاریس، پاییز و زمستان 2024
ادامه مطلب

وقتی این مساله را به مریم نصیرزاده گفتند، در پاسخ گفته است : “هر تکه از این لباس‌ها به نوبه‌ی خودشان در دسته لباس‌های نرمال جای می‌گیرد (درسته !). چیزی که آنها را کمی عجیب کرده است، انتخاب در پارچه‌هایشان است.”

و البته در آخر هم گفته که من همیشه به دنبال متریال هایی هستم که جدید اند و البته خیلی هم سخت پیدا میشوند. 

هفته مد نیویورک 2021

MARYAM NASIR ZADE در هفته مد نیویورک
MARYAM NASIR ZADE در هفته مد نیویورک

OSCAR DE LA RENTA و حور در هفته مد 2019 نیویورک

این کالکشن آخر کمی برای ما آشناتر و ملموس‌تر است، چرا که برای طراحی آن سراغ فرهنگ و هنر شرق و مسلمان رفته اند و طرح‌ها تم هنرهای اسلامی  را دارند. استفاده از رنگ‌هایی مانند نارنجی و زرشکی و نقوشی که کاملا یادآور فرش‌ها و قالیچه‌های خودمان هستند. در این کالکشن بیشتر از کت‌ها استفاده شده است.

OSCAR DE LA RENTA و حور در هفته مد 2019 نیویورک
OSCAR DE LA RENTA و حور در هفته مد 2019 نیویورک

خیلی خب این هم از 10 کالکشن منتخب ما!
 برای دیدن باقی کالکشن‌ها می‌توانید به سایت VOGUE بروید. هرساله با شرع هفته‌های مد بررسی کالکشن برتر هفته مد لندن، میلان و پاریس بر روی سایت مجله کمد سارک قرار می‌گیرد، برای اطلاع از آخرین وقایع هفته‌های مد همراه مجله کمد سارک باشید.


اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.