|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استایل‌ کردن شلوار اُورسایز (گشاد)

گیتی همتیان
13 ژوئن 2021
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

از ترند‌‌های فصل بهار و تابستان 2021 شلوارهای اورسایز و گشاد است. این نوع شلوار از جمله لباس‌های متناسب با فصل گرم سال است که با پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی، استایل خنک و راحت تابستانی را می‌سازد. این شلوارها قابلیت ست شدن با انواع بالاتنه مثل: شومیز، تاپ، تیشرت و کت را دارد. اما برای داشتن استایل موزون و چشم نواز، نیازمند رعایت اصول استایلینگ می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به انواع مختلف شلوار‌های  اورسایز پرداخته و بهترین راه برای استایل کردن شلوار‌های اورسایز یا گشاد را با شما در میان بگذاریم.

انواع استایل شلوار‌های گشاد یا اورسایز

شلوار اورسایز لیدی باس (خانم رئیس)

شلوارهای اورسایز، دارای انواع مختلفی است که اولین و شیک‌ترین نوع آن لیدی باس (خانم رئیس) می‌باشد‌. این نوع شلوار با کت‌های اورسایز پوشیده می‌شوند. برای افزودن جنبه زنانگی و لطافت به این استایل از اکسسوری چشم‌نواز و جذاب به فرم کلی لباس می‌توان بهره بُرد. 

شلوار اورسایز(گشاد) لیدی‌باس با کت اورسایز
شلوار اورسایز (گشاد) لیدی‌باس با کت اورسایز

شلوار اورسایز با کمر بلند (فاق بلند)

 این سبک شلوار کلاسیک برای هر موقعیتی مناسب است. شلوار‌های کمر بلند یا اصطلاحاً فاق بلند با پارچه‌های سبک و خنک پنبه یا لینن مناسب ظاهر شیک تابستانی است. این شلوار با پارچه‌های پشمی  مناسب فصل سرد سال، به ویژه موقعیت‌‌های رسمی و خاص است. این نوع شلوارهای اورسایز را با تاپ یا شومیز می‌توان ست کرد . به همراه جواهرات و اکسسوری‌های زیبا یک لباس شیک شب محسوب می‌شود.

همه چیز درباره‌ی انگشتر در استایل

شلوار گشادکمربلند (فاق بلند)
شلوار گشاد کمر بلند (فاق بلند)

شلوارهای اورسایز کوتاه (پایین تر از زانو)

شلوار اورسایز کوتاه مناسب فصل بهار و تابستان و بهترین انتخاب، برای جایگزین کردن شلوارک‌های کلاسیک است. بهترین روش استایل کردن این نوع شلوار، با شومیز برای موقعیت‌های شیک و رسمی و مهمانی‌های شب می‌باشد.

شلوار کوتاه(شلوارک بلند)
شلوار کوتاه (شلوارک بلند)

شلوار‌های اورسایز مخروطی وارونه (خمره‌ای)

این  شلوار که در قسمت باسن تا کمر حجیم‌تر و گشاد‌تر دیده می شود، به طور ناخودآگاه به بدن فرم اندام ساعت‌ شنی را می‌دهد. بنابراین برای تاکید بیشتر بر این فرم، استفاده از یک نیم‌تنه یا بلوز جذب در قسمت بالاتنه مناسب‌تر است.

شومیزمانتویی؛ ترندی و جذاب

شلوار گشاد مخروطی وارونه (خمره ای)
شلوار گشاد مخروطی وارونه (خمره ای)

شلوار پلازو (plazzo)

این شلوار از مد دهه ۷۰ میلادی الهام گرفته‌است. شلوار بلند و گشاد، معمولا از پارچه‌ی لَخت، با شومیز طرح‌دار یا ساده و نیم‌تنه، شیک و زیبا دیده می‌شود.

شلوار اورسایز پلازو
شلوار اورسایز پلازو

(gaucho) شلوار گاچو

این نوع شلوار گشاد برای اولین‌بار در آمریکای جنوبی ظاهر شد. به طور سنتی از قسمت ران تا قسمت پایین به صورت گشاد دوخته می‌شود. شلوار گاچو جایگزین مناسبی برای دامن است که اصطلاحاً به آن، دامن شلواری نیز گفته می‌شود. این شلوار را می‌توان با یک تاپ یا بلوز برای موقعیت‌های روز و همچنین با کت‌های تابستانی برای استایل شب پوشید.

شلوار اورسایز گاچو
شلوار اورسایز گاچو

کلوتس  (culottes)

 این شلوار مشابه شلوار گاچو، با قد متوسط است که قابلیت استفاده در تمام فصول سال، با انواع پارچه‌های تابستانی و زمستانی را دارد. تنها تفاوت این شلوار با شلوار گاچو، در قد آن است که معمولا کلوتس تا زانو می‌باشد و در قسمت پایین کوتاه و گشادتر بوده و فرم کلی آن بیش از شلوارگاچو، شبیه دامن است. این شلوارها رادر سبک کلاسیک پاریسی می‌توان یافت که با انواع شومیز، بلوز، تی شرت و کت قابل پوشیدن است.

راهنمای انتخاب شلوار بر اساس فرم بدن؛ شلوار مناسب هر اندام

شلوار اورسایز کلوتس
شلوار اورسایز کلوتس

شلوارهای دمپا‌گشاد

این شلواراز مد دهه ۷۰ میلادی گرفته شده‌است که نوع نخی و جین آن، دوباره به دنیای مد بازگشته است. این شلوار تصویر جدیدی از زنان امروزی خلق می‌کند. این شلوار را می‌توان با انواع نیم تنه، تاپ و تیشرت و کت جین اورسایز پوشید. بهترین راه استایل کردن این شلوار انتخاب استایل مونوکروم است.

شلوار دمپا‌گشاد
شلوار دمپا‌گشاد

شلوار جین بگی

درمقاله “شلوار جین بگی”  گفته شد، این شلوار، از ترندهای 20۲۱ است و قطعه لباس ضروری برای کمد لباس شماست، که از سال ۲۰۰۰ تا امروز هر از گاهی دوباره به دنیا باز می‌گردد. این شلوار را می‌توان با کت جین و تیشرت سفید ست کرد.

شلوار جین بگی ترند پرطرفدار ۲۰۲۱

شلوار جین بگی
شلوار جین بگی

به انواع شلوارهای اورسایز می‌توان شلوارهای طرح‌دار گشاد با طرح توپی، راه راه، گلدار، پوست ماری و پلنگی را افزود که از شلوارهای ترند تابستان ۲۰۲۱ محسوب می‌شود .

بلوز و شومیز، متناسب با استایل شخصی شما

استایل‌ کردن شلوار اُورسایز با سایر لباس‌ ها

اگر قصد دارید شلوارهای اورسایز( گشاد) را با کت استایل کنید، با تغییر اکسسوری‌ها آن را از استایل کژوال و غیررسمی تبدیل به استایل رسمی و شیک کنید و برای موقعیت‌های مهم و رسمی خود از آن استفاده کنید. شلوارهای اورسایز (گشاد) را با کت کوتاه ست کنید. در صورت استفاده از کت بلند، خط کمر را با بستن کمربند در باریک‌ترین قسمت کمر مشخص کنید.

شلوار گشاد با کت کوتاه
شلوار گشاد با کت کوتاه

انتخاب کفش مناسب برای شلوار اورسایز (گشاد)

  کفش مناسب برای انواع شلوار اورسایز متناسب با موقعیت شما انتخاب می‌شود. نوع شلوار را می‌توان با انواع کفش اسپرت، کتونی و صندل در موقعیت‌های غیررسمی و کژوال پوشید. در موقعیت‌های رسمی و مهم شلوار اورسایز را باید با کفش‌های پاشنه بلند پوشید.

استایل مونوکروم چیست؟ چگونه می‌ توانیم یک استایل مونوکروم داشته باشیم؟
ادامه مطلب

استایل‌کردن شلوار اورسایز (گشاد) برای افراد کوتاه قد

بارها شنیده‌ایم که شلوارهای اورسایز مناسب افراد کوتاه قامت نیست، اما با رعایت موارد زیر افراد کوتاه قد نیز می‌توانند از پوشیدن این شلوار‌ها لذت ببرند:

 شلوار اورسایز خود را فاق بلند انتخاب کنید، زیرا با ایجاد توهم بصری قد شما بلند‌تر به نظر می‌رسد. کفش پاشنه بلند بر توهم بلند قامتی تاکید می‌کند. همچنین استایل مونوکروم را برای استفاده از این نوع شلوار انتخاب کنید زیرا داشتن پوششی تماما  یک رنگ، قد شما را بلند‌تر نشان می دهد. اگر علاقمند به استفاده از شلوار اورسایز هستید نوع بسیار گشاد آن متناسب با اندام شما نیست. پوشیدن لباس‌هایی با بالاتنه بلند و گشاد بر کوتاهی اندام شما تاکید می‌کند. بنابراین برای پوشش بالاتنه آن را تنگ‌تر و کوتاه‌تر انتخاب کنید. 

ترند اکسسوری بهار ۲۰۲۱؛ یادآور جزییات زیبای این فصل

شلوار اورسایز(گشاد)برای افراد کوتاه قد
شلوار اورسایز(گشاد)برای افراد کوتاه قد

استایل‌کردن شلوار اور سایز (گشاد) برای افراد پلاس سایز

افرادی با اندام‌های پلاس‌سایز و سیبی شکل باید از عدم کشیدگی شلوار در قسمت فاق شلوار و دور باسن اطمینان حاصل کنند. شلوارهای اورسایز و گشاد برای اینگونه افراد باید بلندتر از شلوارهای اسکینی انتخاب شود. پارچه شلوار اورسایز برای این افراد باید ضخیم‌تر از نوع پنبه‌ای یا کتانی باشد. بهترین نوع پارچه  شلوار گشاد برای افراد پلاس سایز پارچه ژرسه و لَخت است. برش شلوار اورسایز یا گشاد برای افراد پلاس‌سایز باید بدون ایجاد انحنای اضافه به صورت ساده و راسته با کمربلند (فاق بلند) باشد. بهترین راه استایل کردن این نوع شلوار برای افراد پلاس‌سایز استفاده از آن به همراه کت و تاپ است. 

شلوار گشاد برای افراد پلاس سایز
شلوار گشاد برای افراد پلاس سایز

شلوارهای اورسایز را با رنگ تیره انتخاب کنید. به ویژه رنگ مشکی به باریک‌تر دیده‌شدن پایین‌ تنه شما کمک می‌کند. به راحتی می‌توانید این شلوار را با انواع تاپ ساده و شومیز ست کنید و با انواع کفش پاشنه بلند، اسپرت، کتونی و صندل استایل مناسب فصل تابستان را بسازید. اگر به شلوار سفید علاقه دارید نگران نباشید، شما می‎‌توانید از استایل مونوکروم سفید استفاده کنید. این شلوار با انواع مختلف آن، برای هر سلیقه و اندامی قابلیت استفاده را فراهم کرده است. با توجه به گرم‎ شدن هوا و انتخاب پارچه‌ی مناسب با این نوع شلوار از استایل سبک و راحت در عین حال شیک و ترندی خود لذت ببرید.

ترندهای لاک ناخن در پساکرونا (۲۰۲۱)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.