|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراح لباس‌های جنجالی لیدی گاگا کیست؟

مهشید اکبریان
27 اکتبر 2020
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

برندون مکسول؛ طراح لباس مشهور سلبریتی‌ها

برندون مكسول در حال حاضر به طراح مورد علاقه در ميان سلبریتی‌ها بدل شده است. او كه براي Nicola Formichetti (مدیر فعلی برند Diesel) كار مي‌كرد و از مكتب او مي‌آموخت؛ بعدتر به “ليدي گاگا” معرفي شد و براي اين سلبريتي به طراحي لباس پرداخت و به مرور زمان به دو دوست بدل گشتند.

Kerry Washington, Joan Smalls, Naomi Campbell, Karlie Kloss, از افراد شناخته شده‌اي هستند كه او تا به حال براي آن‌ها به طراحي لباس پرداخته است. به اين ترتيب حضور لباس‌هاي او را در بسياري از جشن‌ها و فستيوال‌هاي مطرح جهان از جمله جشنواره سينمايي كن، مت گالا و اسكار مي‌توان ديد.همچنین او براي ميشل اوباما نيز لباس طراحي كرده است. او تا به حال موفق به دريافت جايزه از طرف كمپاني سواروسكي براي بهترين طراح در زمينه لباس‌هاي زنانه گشته است.

طراحی لباس بیانسه در آلبوم ‌‌The Black is King

لیدی گاگا و  طراح لباس برندون مكسول
منبع الهام برندون مكسول

منبع الهام این طراح لباس موفق آمریکایی

طراحي‌هاي برندون مكسول اكثر اوقات با پارچه‌هاي تك رنگ و با برش‌ها و دوخت‌هاي بي‌نظير اين فرد همراه مي‌شوند. چرا که او معتقد است زیبایی یک لباس باید فارغ از قید زمان باشد.

او زنان زيبا و قدرتمند اطراف خود را منبع الهام براي طراحي كالكشن‌هايش معرفي كرده است. او در يكي از مصاحبه‌هايش با مجله ووگ در سال 2016 عنوان كرد كه علت طراحي‌هاي خاص و با شكوه‌اش در زمينه لباس شب زنانه اين است كه زنان هميشه مايلند كه كمد لباس‌هايشان بي نظير باشد و در هر جمع يا مهماني باشكوه‌ترين فرد به نظر برسند؛ اين شد كه به اين فكر افتادم كه زيبايي را که با زنانگي بيشترين همخواني را دارد، خلق کنم. به نظر من لباس‌هاي زنانه حتي در هنگام برش‌ پارچه نيز بايد داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود باشند.

لیدی گاگا با لباسی از طراح لباس برندون مكسول
زنان تاثیرگذار زندگی برندون مكسول

آیکون‌ها و تاثیرگذاران دنیای فشن (قسمت دوم: Madonna)

زنان تاثیرگذار زندگی برندون مكسول

برندون مكسول كه اهل ايالت تگزاس آمريكاست اذعان داشته است كه يكي از الگوهاي ذهني الهام بخشش همواره  Lynn Wyatt بوده است و از زنان خانواده خودش نيز هميشه الهام مي‌گرفته است. بخش زیادی از دوران نوجوانی او همراه با مادربزرگش سپری ‌شده است که در یک بوتیک لباس شب زنانه کار می‌کرده است. و بعدها نيز كه با ليدي گاگا آشنا شده وبه دو دوست صمیمی تبدیل شدند و در مت گالا سال 2019 خود برندون مکسول لیدی گاگا را بر روی فرش قرمز همراهی کرد.

لیدی گاگا با لباسی از طراح لباس برندون مكسول
زنان تاثیرگذار زندگی برندون مكسول

او پرنسس دايانا را نيز در اين ليست اورده و گفته است كه قدرت زنان مشهوري كه هم در زندگي شخصي و هم در زندگي كاري خود قدرتمند و موفق عمل مي‌كرده اند و با تصميمات درست خودشان در ياد برندون ماندگار شده‌اند. كالكشن بهار و تابستان 2016 برندون مكسول به گفته خود او از خاطرات كودكي‌اش الهام گرفته است. او در كودكي با استفاده از لباس‌هاي مادر و بعضي از تكه‌هاي لباس پدرش براي خواهرش به طراحي لباس مي‌پرداخته است.

شنل و دیور رقیب یا همراه
ادامه مطلب
مجموعه بهار تابستان 2016

تحصیلات برندون مکسول

او برند خود را در سال 2015 در نیویورک راه اندازی کرد و تا کنون تمام طراحی‌های او در همین شهر صورت  گرفته است. برندون مکسول در رشته عکاسی در دانشگاه “سنت ادوارد” St. Edward’s University شهر “آستین” Austin تحصیل کرد. و بعد از آن به دستیاری استایلیست‌هایی از جمله “دبورا افشانی” و “ادوارد انیفول” پرداخت. او تا به حال برای دریافت جایزه های متعددی نامزد شده است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • 2018 Woolmark New York Semifinal Prize Award,
  • 2016 Fashion Group International Rising Star Award for Womenswear,
  • the 2016 CFDA Swarovski Award for Womenswear,
  • finalist for the 2016 LVMH Prize.
طراح لباس برندون مکسول
برندون مکسول

فعالیت‌های حرفه‌ای برندون مکسول

بعد از 5 سال حضور در صنعت مد و پوشاک در سپتامبر سال 2020  جایزه طراح سال 2020 انجمن پوشاک و کفش آمریکا را به خود اختصاص داد. زمانی که براندون از طرف شورای طراحان مد آمریکا نامزد دریافت جایزه بهترین طراح لباس زنانه در آمریکا شد، در یک پست اینستاگرامی بلند بالا مراتب تشکر خود را به تیم داوران این جشنواره اعلام کرد.

او عنوان داشت که در دوران شیوع ویروس کرونا که مجبور به ماندن در خانه بوده است، به این موضوع پی برده است که مایه خوشحالی زندگی او فراتر از طراحی لباس و دریافت جایزه است؛ چیزی که به گفته خود او به تجربه کاری او معنا می‌دهد همکاری با اعضای تیمی است که بسیار برای او ارزشمند هستند و تجربیاتی است که حین کار با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشته‌اند.

طراح لباس میشل اوباما

کارلی کلاس Karlie Kloss و نائومی کمپل Naomi Campbell نیز از طرفداران برندون مکسول هستند که نه تنها در زمینه طراحی لباس به او باور دارند بلکه شخصیت او را نیز بسیار قابل احترام و دوست داشتنی توصیف می‌کنند. برندون مکسول با برند ارایشی “مک”  در فشن شوی نیویورک سال 2018 همکاری داشت.

طرح پوست حیوانات و تاثیر آن در دنیای مد و فشن

خلاقیت تحسین برانگیز برندون مكسول

برای کالکشن پاییز و زمستان سال 2017 بود که برندون مکسول یک ایده نوین را به اتفاق همکار خلاقش پیاده سازی کرد و آن این بود که هرکدام از مدل‌ها علاوه بر عکاسی‌های معمول پایه ثابت هر کالکشن، یک ویدیو شخصی سازی شده نیز ضبط کنند.

مردان دامن‌‌پوش از گذشته تا امروز
ادامه مطلب

لیدی گاگا در یک مصاحبه با مجله انگلیسی عنوان داشت که خلاقیت و مهارت برندون مکسول ستودنی است و او لباس‌هایی را که توسط برندون طراحی شده را “فراموش نشدنی” توصیف می‌کند. او که همیشه با تیپ اسپرت در پایان شوهایش حاضر می‌شود، با چشمان نافذ خود از پشت عینکی با فریم مشکی حالا در دهه سوم زندگی خود به یک طراح لباس و استایلیست شناخته شده بدل گشته است.

اشتراک گذاری

7 پاسخ

  1. ممنون از مطالب مفیدی که در سایت و اینستاگرامتون میذارید،امیدوارم همیشه موفق باشید و همین قدر پر قدرت ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.