|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع شلوار به انگلیسی :دیکشنری شلوار

پرستو نباتی
10 آگوست 2019
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

حتما براتون پیش آمده است که برای خرید شلوار و یا کسب اطلاعات دنبال معادل انگلیسی یک لباس و یا اکسسوری خاصی در اینترنت باشید اما ندونید که چی سرچ کنید تا راحتتر به اون موضوع دسترسی پیدا کنید، ما در دیکشنری کمد این لغات تخصصی لباس را در اختیار شما می گذاریم و اسم انگلیسی شلوار ها را بررسی می کنیم تا با دنیای مد، بیشتر آشنا شوید.

شلوار جامه

به شلوار رسمی و نیمه رسمی در انگلیسی (trousers) گفته می‌ شود که معمولا بخشی از کت و شلوار شماست. این شلوار  اغلب از پارچه‌ های نساجی گران قیمت تهیه می‌ گردد و بافت منسجمی دارد در نتیجه شلوارهای لخت و سبک جزو این دسته محسوب نمی‌ شوند.

اغلب با زیپ و دکمه در جلوی شلوار بسته می شود  و فیت راسته دارد.

شلوار رسمی مردانه سورمه ای رنگ
شلوار جامه

 شلوار جین (Jeans)

معادل شلوار جین به انگلیسی (Jeans) است این نوع شلوار از پارچه تار و پودی ضخیمی با نام دنیم بافته می‌شود و درزهایی با دوخت دو لاین دارد. شلوار جین سن ندارد و جزو استایل کژوال محسوب می‌شود.

شلوار جین برند سارک

سرهمی Overalls or jumpsuits

معادل شلوار سرهمی به انگلیسی (Overalls or jumpsuits) است. شلواری که بالاتنه‌ آن از طریق خط کمر به پایین تنه متصل است، فیت و قدهای متفاوتی دارد. شلوار ترندی و پرکاربرد این روزها ست.

شلوار پیش‌ بندی (Dungarees)

معادل شلوار پیش بندی به انگلیسی (Dungarees)است. این شلوار بالاتنه‌ کامل ندارد، بالاتنه‌ ای در اندازه پیش سینه توسط دو بند از پشت شلوار به پایین تنه متصل شده است، شلواری تینیجری و اسپرت محسوب می‌شود.

شلوار هرم (Harem pants)

معادل شلوار هرم به انگلیسی (Harem pants) است. شلواری گشاد با پارچه نرم و لخت که توسط یک نوار کشسان در مچ و کمر جمع شده است. این شلوار در فصل تابستان بسیار پرکاربرد است. این شلوار دو مدل فاق دارد به نوع فاق بلند آن Drop Harem گفته می‌شود.

شلوار هرم مشکی رنگ

شلوار بگی (Baggy pants)

معادل شلوار بگی در انگلیسی (Baggy pants) است. شلواری که در ناحیه کمر فیت و پا چه‌هایی  گشاد و آزاد دارد، این شلوار با هر نوع پارچه‌ ای امکان تولید دارد اما با پارچه‌هایی از خانواده کتان و جین خوش فرم‌ تر است.

شلوار بگ
شلوار بگی

شلوار لوله‌ ای یا اسکینی (drainpipe trousers)

معادل شلوار لوله ای یا اسکینی به انگلیسی (drainpipe trousers) است. به این مدل شلوار، شلوار جذب هم گفته می شود که با برش مخروطی با فیت جذب که معمولا قدی تا قوزک پا دارد با نام‌های pencil pant ،igarate نیز نامیده می‌ شود.

شلوار پلازو (plazzo)

شلوار پلازو به انگلیسی (plazzo) می باشد. شلواری تابستانی با پار چه‌ های بسیار نرم و لخت. این شلوار بلند و از کمر گشاد می‌ باشد.

شلوار پلازو سبز رنگ
شلوار پلازو

شلوار جودپور (Jodhpur pants)

معادل شلوار جودپور به انگلیسی (Jodhpur pants) است که نام شهری در هندوستان می باشد. این شلوار از کمر تا زانو گشاد و از زانو تا قوزک پا جذب و راسته است. شلوار سوارکاری جزو این دسته قرار می‌ گیرد.

شلوار جود پور مشکی رنگ
شلوار جودپور

شلوار کولوتوس (Cuollutes)

معادل شلوار کولوتوس به انگلیسی (Cuollutes) است. دامن شلواری با فیت متوسط و که قدی میدی یا تا زانو دارد. این روزها در خیابان‌های تهران بسیار همه‌گیر و پرطرفدار شده است.

شلوار کولوتوس سورمه ای رنگ
شلوار کولوتوس

شلوار جاگر (Jogger)

معادل شلوار جاگر به انگلیسی (Jogger) می باشد. این شلوار قبلا ازخانواده لباس ورزشی محسوب می‌شد، اما در حال حاضر با انواع پارچه‌ های نساجی مانند جین، کتان نیز تولید می‌ گردد. شلواری با فیت متوسط  که در ناحیه کمر و مچ با کش جمع شده است.

شلوار جاگر سورمه ای رنگ برند سارک
مشاهده شلوارها

شلوار رکابی (Stirrup pants)

معادل شلوار رکابی در انگلیسی (Stirrup pants) است. شلواری با فیت جذب که با یک بند کشسان  به زیر پا شنه پا می‌رود. جزو شلوارهای ورزشی زنانه محسوب می‌شد، اما امروزه در لباس‌های روز هم دیده می‌شود. تا قبل از قرن بیستم برای سوارکاری و اسکی پوشیده می‌شد.

شلوار رکابی مشکی رنگ

شلوار کارگو (Cargo pants)

معادل شوار کارگو به انگلیسی (Cargo pants) است. شلوار کارگو همان شلوار باربری و یا نظامی ست که امروزه به ترندهای روز راه پیدا کرده است. شلوارهایی با برش آزاد است که در اصل برای فعالیت‌های سخت و بیرونی طراحی شده‌اند و در طراحی آن یک یا چند جیب در نظر گرفته شده است.

مدل شلوار کارگو زنانه
شلوار کارگو زنانه

شلوار سوارکاری

معادل شلوار سوارکاری در انگلیسی (jodhpurs) است. این مدل شلوار در ابتدا جز لباس های ورزشی محسوب می شده است اما به مرور به لباس های ترند خیابانی محبوب تبدیل شده است. جنس بیشتر این شلوار ها اغلب کشی می باشد.

10 دانشگاه برتر مد در جهان
ادامه مطلب

در مطالب بعدی آیتم‌های دیگری را برای شما شرح خواهیم داد.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.