|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وقتی زیبایی با طبیعت گره می خورد

تیم کمد
10 می 2019
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

وقتی تب یک چیزی، یک کاری به جان آدم می‌افتد تا آن را انجام ندهد، آرام نمی گیرد. تنور پیروی کردن و ذوب شدن در این تب و تاب ها در کشورهایی مانند ایران خیلی بیشتر از کشورهای دیگر داغ است. بیشترین دلایل آن هم، حول محور فرهنگ و طرز فکرمان است. به همین دلیل است که در گذشته هر قدر دنبال مد و عمل های زیبایی بودیم، الان بیشتر از هر زمانی به سمت «نچرال بیوتی» شدن پیش می رویم.

عمل هایی که از مد افتادند

اوایل دهه 80 عمل های زیبایی وارد سبک زندگی ما ایرانی ها شدند.

 البته از گذشته نیز این دست کارها انجام می شد، اما تب همه گیری نداشت. افرادی که سطح تمکن مالی شان بالا بود یا بعد از تصادف و مسائلی از این دست درگیر نقص بینی شده بودند، به سمت عمل می رفتند. اما بعد از سال 80 بود که عمل بینی به یک مسئله روتین تبدیل شد.

چند سال پس از آن هم ژل های لب و گونه وارد بازار شدند. ژل هایی که آن زمان تحت عنوان تجاری «پاژ» وارد بازار شدند و پس از تزریقش هیچ راه خلاصی از آن وجود نداشت.

 حتی زمانی که فرم آن ها زمان تزریق در لب و گونه، خوب نبود و حتی با هم قرینه هم نبودند، آن فرد باید تحمل می کرد چون چاره ای وجود نداشت.

مدتی گذشت و همین سه چهار سال قبل پیکرتراشی وارد سبک زندگی ما شد. بیرون کشیدن چربی های بدن و تزریق کردن شان به نقاطی از بدن که نیاز به برجستگی بیشتر داشت. ما خانم های ایران با گذشت چند سال از آن افراد ساده تبدیل شدیم به کسانی که قدم های بزرگی به سمت «پلنگ» شدن بر می داشتند.

ترند رنگ مو در بهار و تابستان 2022
ادامه مطلب

این روزها دیگر مانند گذشته نیست. تمام کسانی که یک روز برای این که صورت و بدن شان توسط یک متخصص و معروف جراحی شود، خودشان را به هر آب و آتشی می زدند، الان دنبال این هستند که نچرال باشند. طبیعی بودن این روزها بیش از هر چیز دیگری برای خانم ها اهمیت دارد.

نچرال بیوتی
زیبایی بدون عمل جراحی

آیا زیبایی ربطی به عجیب بودن دارد

زیبایی به کدام سمت می رود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم نه در کشور ما بلکه در تمام دنیا، فعلا زیبایی به سمت سادگی و طبیعی بودن میل می کند. ابروهای پهن و برنداشته، بینی های استخوان دار، موهای رنگ نشده و …

یک مقایسه ساده نشان می دهد در گذشته افراد بیشتر می خواستند با دستکاری در ظاهرشان، خودش نشان بدهند و اعتماد به نفس شان را بالا ببرند. در حالی که الان ماجرا فرق کرده است. نوع استایل، سبک زندگی، بدن متناسب با کمک ورزش و مواردی از این دست است که به راحتی نمره اعتماد به نفس افراد را بالا می برد.

چه کنیم که نچرال باشیم؟  

اولین و مهم ترین قدم این است که باور کنید زیبایید. برای زیباتر شدن نیاز به جراحی های آنچنانی ندارید. شاید برای نقص برخی از مشکلاتی که در بدن و چهره دارید راهی جز جراحی باقی نمانده باشد، اما این که هر روز چند سی سی ژل به انواع و اقسام زویای صورت تان بزنید، قرص های مضر لاغری استفاده کنید تا بدون ورزش کیلو کیلو از چربی بدن تان کم کند و دنبال قاب کشیدن دور ابروی تان باشید، دندان های تان را 10 درجه روشن تر از گچ دیوار کنید، قطعا هیچ ربطی به زیبایی طبیعی نخواهید داشت.

نچرال بیوتی
همه زیباهستند

برای هر کدام از این کارها که با یک جراحی و تزریق انجام می شود و پس از مدتی نیز از بین می رود، بهترین روش های جایگزین وجود دارد که در ادامه آن ها را با هم مرور می کنیم.

رخدادهای طلایی در عرصه آرایش و گریم فشن‌شو
ادامه مطلب

اندام زیبا با ورزش و رژیم

«رژیم» از آن دست کلماتی است که حال خیلی ها را می گیرد. اصلا منع شدن از خوردن یک خوراکی خوشمزه انسان را آزار می دهد. قصد ما هم آزار شما نیست. رژیم به این معناست که درست غذا بخورید. وعده های روزانه تان را با برنج و روغن و انواع نان و شیرینی پر نکنید. سعی کنید سبزیجات و خوراکی های کم کالری  را بیشتر در سبد غذایی تان بگنجانید و رفته رفته به خوراک تان نظم بدهید.

رژیم درست خواری، نه تنها به کاهش وزن شما کمک می کند، بلکه روح و روان تان را نیز آرام می کند. این دو مسئله همراه با ورزش و پیاده روی هم دست به دست هم می دهند تا اعتماد به نفس تان بالا برود. دیگر به جراحی های خطرناک مانند ساکشن فکر نکنید و خودتان را به زحمت نیندازید.

برای ورزش کردن هم نیاز نیست، صبح تا شب را در باشگاه بگذارنید.

 می توانید در حالی که به کارهای تان می رسید، پیاده روی را در برنامه تان قرار بدهید و یک مسیر از خانه تا محل کار، از خانه تا دانشگاه و… را پیاده روی کنید. این کار استارت یک ورزش سبک و روزانه است که تا میزان زیادی به عضلات شما و قوی تر شدن شان کمک می کند.

استایل خاص خودتان را داشته باشید

دنبال مد روز بودن و استفاده از رنگ هایی که هر چند ماه یکبار ترند می شوند، معمولا خوراک آن هایی است که تمام قدم های زندگی شان را بر اساس مد روز برمی دارند. تا سال ها قبل در ایام نوروز، زمانی که ویترین های مغازه را می دیدی، تنها رنگی که جلب توجه می کرد رنگ همان سال بود.

ترند رنگ مو در سال 2021
ادامه مطلب

قطعا رنگ های موزی، کله غازی، فیلی، بنفش و … را به خاطر دارید. مغازه ها و پاساژهای پوشاک آن قدر از این رنگ اشباع می شدند که نمی توانستی انتخاب دیگری داشته باشی. اما عید سال گذشته و امسال با این که باز هم رنگ سال اعلام شده بود، مغازه دارها و خریداران خیلی به آن توجه نشان ندادند.

همه رفتند دنبال سبک پوششی و رنگ مورد علاقه خودشان. همین نشان می دهد که دیگر مانند گذشته رنگ و مسائلی از این دست اهمیت ندارد، هر کس به این تشخیص رسیده که چطور برای طرز پوشش خودش تصمیم بگیرد. دیگر کمتر افرادی دیده می شوند که همگی یک شکل لباس بپوشند.

عده ای طرفدار شلوارهای جذب و کوتاه هستند، یک عده دیگر سال هاست شلوارهای گشاد و مام استایل به تن می کنند. تعداد از خانم ها پوشیدن دامن و دامن شلواری را به هر نوع شلوار دیگری ترجیح می دهند. که این راه حکایت از یک تغییر جذاب به سمت طبیعی بودن دارد.

ما قدم در راه طبیعی بودن گذاشته ایم، چرا که از باستان تا الان، مدام برای مان تکرار شده و پذیرفته ایم که زیبایی گره خورده به طبیعی بودن. این قانون نانوشته است که این روزها همه را به سمت و سوی طبیعی بودن می برد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.