|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هفته مد کروز مختص تعطیلات

موضوعاتی که به آن می‌پردازیم


میان برگزاری دو مجموعه‌ی اصلی که مجموعه‌ی بهار و تابستان و مجموعه‌ی پاییز و زمستان هستند 6 ماه فاصله وجود دارد.

ریسورت Resort یا کروز Cruise مجموعه‌ای فرعیست که در این میان رونمایی شده و در ماه نوامبر به بازار می‌آید تا فاصله ی میان دو مجموعه‌ را پر کند.

مشتریان هدف این مجموعه، کسانی هستند که در فصل زمستان قرار است به مکان‌های گرمسیری سفر کنند. دلیل نامگذاری این مجموعه نیز همین میباشد کروز به معنای سفر دریایی است. معمولا در میان این مجموعه‌ها مایو و لباس شنا نیز دیده می‌شود.همچنین مجموعه ریسورت نشان می‌دهد چه چیزی در مجموعه‌ی بعد مد خواهد شد.

در ادامه به بررسی مجموعه ی کروز دیور میپردازیم، این مجموعه ظریف، بی‌نظیر، خلاقانه و پراز المان‌های فرهنگی و تاریخی است، همراه سارک باشید تا در جریان جزئیات این شوی فوق‌العاده قرار بگیرید.


مجموعه ریسورت نشان می‌دهد چه چیزی در مجموعه‌ی بعد مد خواهد شد

شو کروز دیور
dior resort 20


مجموعه ی کروز 2020 دیور (سرزمین مشترک)

ماریا گراتزیا کیوریMaria Grazia Chiuri، مدیر خلاقیت دیور، در روز 29 آپریل 2019 از مجموعه ی کروز 2020 برند دیور رونمایی کرد. همانند هر سال کشوری بجز فرانسه پذیرای خلاقیت های این برند بود و زمانی که صحبت از فرهنگ و تاریخ کهن است چه کشوری بهتر از مراکش؟کشوری با فرهنگ و تمدن غنی که از سال های دور مورد توجه برند دیور بوده است.

در ادامه بخش های مختلف این شو را بررسی میکنیم.

این مجموعه از بهم پیوستگی ایده های مختلف  طراحی شده و نام سرزمین مشترک را گرفته بود. همانند نقشه ای از دنیا که با استفاده از تصاویر و نقاشی‌ها به هم مرتب شده است. سرزمین مشترک همه ی ما.

بوردا مجله‌ای برای تمام سلیقه‌ها
ادامه مطلب

بهم پیوستگی از فرهنگ های مختلف در غالب مد ، که ماریا آن را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشید.

هفته  مد کروز
dior cruise 2020


مکان برگزاری مجموعه دیور 2020

در قلب مراکش حیاط قصر مجلل البدیع میزبان مجموعه ی بی بدیل دیور و مهمانانش بود.منظره ای خیره کننده از استخر فروزان که چشمان حضار را نوازش میکرد. مراکش با برند دیور غریبه نیست ، در گذشته های دور کریستین دیورChristian Dior ازآن به عنوان منبع الهام استفاده کرده بود و ایو سن لارن Yves Saint Laurent نیز زمانی که طراح برند دیور بودعلاقه‌ی خاصی به فرهنگ مراکش نشان می‌داد. کشوری که تقاطعی از فرهنگ‌های مدیترانه‌ای اروپا و آفریقاست.

مکان برگذاری فشن شو
مکان برگذاری فشن شو دیور


مهمانان حاضر در کروز دیور

دیور افراد سرشناس زیادی را در مراکش دور هم جمع کرده بود. شیلین وودلی،لوپیتا نیونگو و جسیکا آلبا که به تازگی وارد 38 سالگی خود شده است با لباسی از دیور در بین مهمانان دیده میشدند. دایانا راس نیز برای اجرای ترانه هایش جز مهمانان ویژه بود. در بین تمامی مهمانان، نامی آشنا برای ما ایرانیان نیز دیده می‌شد نگین میرصالحی یکی از بهترین و مطرح ترین بلاگرهای حال حاضر دنیا که بنیان گذار برند گیسو است. گیسو در حوزه‌ی تولید محصولات تقویتی و زیبایی مو فعالیت می‌کند.

ماریا چه چیزی را منبع الهام خود قرار داد؟

فشن به تنهایی محصولی یگانه، الهام گرفته از مکان های بیشمار و زمان‌های مختلف است که به شکلی جدید نمایش داده میشود.ماریا همیشه فرهنگ و هنر غنی آفریقا را تحسین می کرد. او با طراحی این کالکشن میخواست به  تعاملی بین واقعیت طبیعت جاده های مدیترانه ای اروپایی و آفریقایی و تصویر  رویایی از این ها برای شاعران ، طراحان و هنرمندان برسد.کیوری در مصاحبه ای در رابطه با دلیل انتخابش گفت: میخواستم بگویم که فشن تمام فرهنگ ها را دوست دارد و میتواند با بقیه فرهنگ ها کار کند.منابع کیوری برای الهام بسیار گرانبها ، غنی و متفاوت بودند.او در ادامه می‌گوید صنایع دستی یکی از میراث ماست و ما به عنوان یک خانه‌ی مد باید درباره‌ی آن به روش دیگری صحبت کنیم، به روش معاصر.

هفته‌ مد مردانه میلان، مجموعه‌ پاییز و زمستان 2024-2025
ادامه مطلب

 کسی که لباس خاصی را از جنس موم و طرحی از صورت نلسون ماندلا برای مجموعه‌ی Pathe’Oدیور طراحی کرده بود بعد از صحبت درباره‌ احساس فوق العاده‌اش از همکاری با دیور می‌گوید: این همکاری پروژه‌ای پیچیده و حاصل پژواکی از سرتاسر آفریقا و جهان بود.

بررسی مجموعه بهار و تابستان دیور 2019

چاپ موم آفریقایی

کالکشن کروز 2020 دیور با استفاده از تکنیک طراحی و چاپ موم روی پارچه آماده شد. ماریا برای این کار از طراحان و هنرمندان بومی نیز کمک گرفته بود. کارکردن با موم بر روی پارچه در آسیا متولد در اروپا صنعتی و با فرهنگ آفریقا همگام سازی شد. کارخانه یونی وکس و استودیویی در ساحل عاج برای تغییر کدهای دیور به بافت هایی مناسب چاپ روی پارچه با این برند همکاری کردند.

ماریا به استودیوی یونی وکس در شهر آبیدجان اختیار تام برای پیدا کردن تفسیری تازه از کارت‌های تاروت داده بود.نتیجه‎‌ی آن هم پیاده شدن طرح های بزرگ و زیبایی به رنگ های سفید نیلی کرم (کره‌ای) و سبز ارتشی روی لباس ها شد.

کیوری بیش از صد لباس خارق العاده را با همکاری یونی وکس و هنرمندان آفریقایی برای این مجموعه خلق کرد.او گفت: این به معنای استفاده از چاپ آفریقایی برای ساخت یک مجموعه ی آفریقایی نیست، این گونه ای است که دیور با آفریقا صحبت می‌کند، که چگونه دو فرهنگ جدا میتوانند یکدیگر را ببینند و چیز جدیدی خلق کنند.

هفته  مد کروز
تکنیک های چاپ


از نظر من اکسسوری‌ها، طرح پارچه ها و طرح لباس‌ها کاملا هماهنگ با هم طراحی شده بود و در بهترین مکان ممکن و دکوراسیون فوق العاده مرتبط با لباس‌ها از مجموعه رونمایی شد، که انتظاری جز این هم از برند دیور نمیرفت. همچنان منتظر رونمایی مجموعه‌ی ریسورت بقیه ی برندها نیز هستیم و قطعا برای شما گزارش خواهیم نوشت. نظرتون رو در مورد این مجموعه‌ی برند دیور توی کامنت ها برامون بنویسید.

هفته مد لندن 2020 و حواشی آن
ادامه مطلب

در آخر هم تعدادی از عکس‌های این این مجموعه‌ی فوق العاده رو با هم ببینیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.