تابستان، استروبینگ بلدی؟

تیم کمد
6 آگوست 2019
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

در دنیای مد و فشن امسال، براق  و شاینی  بودن حرف اول را می‌زند؛  حتی در همین چند ماه مانده یه سال 2020 هنوز هم ترند براق بودن از انواع پارچه و اکسسوری تا مدل مو و آرایش هم چنان روی بورس است و جذاب. اگر خاطرتان باشد در بحث مرور ترندهای سال 2019 در مورد جذابیت  و ترندی شدن براق ها با هم صحبت کردیم.

این سبک میکاپ براق و آرایش چهره  با هاله صدفی که از چند سال قبل و با تکنیک آرایشی کیم کاردشیان مشهور شد و امروزه این اندازه همه گیر شده ” استروبینگ ” نام دارد .

استروبینگ / strobing   به تکنیکی از آرایش گفته می‌شود که در این روش بخش هایی از چهره  که  قرار است چشمگیر و برجسته تر به نظر برسند ، برق انداخته  می‌شود؛ زیر دو ابرو، دو استخوان بالای گونه، روی بینی، میانه پیشانی، بالای لب و چانه جاهایی هستند که باید با استفاده از انواع هایلایتر آن ها را استروبینگ کنید. میزان استفاده از انواع هایلایترها شدت و ضعف براق بودن چهره شما را بیشتر و کمتر می‌کند.

با کمی تمرین و البته دیدن ویدئوهای این مدل میکاپ ( می‌توانید به راحتی در یوتیوب جستجو کنید ) خودتان می‌توانید بعد از مدت کوتاهی این روش را یاد بگیرید و حتی حرفه ای شوید .

پاک کردن آرایش صورت با چند مرحله‌ اصولی و دقیق برای پوست

ابزار کار چیست ؟

برای اینکه به صورت حرفه ای بتوانید این نوع میکاپ را داشته باشید نیاز به این ابزارها دارید: مرطوب کننده خوب یا پرایمر، کرم پودر روزانه، یک پالت هایلایت یا هایلایتری که به تن رنگ پوست شما بیاید، اسنفج محو کن و رژگونه.  دقت کنید که این اقلام فقط ضروری های  سبک آرایش براق هستند.

از کجا شروع کنیم ؟

مرطوب کننده و زیر سازی

مثل هر نوع آرایشی ابتدا لازم است پوست صورتتان را آماده کنید؛ با استفاده از کرم های مرطوب کننده، پرایمر و یا کرم های پوشاننده جای جوش و لک ابتدا  زیر سازی  آرایش صورتتان را انجام بدهید. فراموش نکنید که اگر پوست چرب و براق دارید باید در زیر سازی میکاپ برق ناشی از چربی پوست را به حد اقل میزان ممکن برسانید. استفاده از پدهای کاغذی جاذب روغن پوست چرب می‌تواند به شما خیلی کمک کند.

نوبت کرم پودر است :

با استفاده از کرم پودر مایع صورتتان را یک دست کنید. حتی می‌توانید در این مرحله از بی بی  یا  سی سی کرم ها هم برای پوشاندن و یکدست کردن صورتتان کمک بگیرید؛ در این بخش دست خود شما است که چه قدر کرم پودر استفاده کنید. هر چه قدر  پوست صاف تری داشته باشید میزان استفاده کرم پودر شما کمتر خواهد بود. البته دقت کنید که قرار است نمای نهایی آرایش شما هاله صدفی و براق داشته باشد و به همین دلیل نباید کرم پودر لایه ضخیمی روی پوست شما باشد .  

نکته :  فراموش نکنید که قبل از استفاده از کرم پودر برای نمای نهایی چهره اگر نیاز به استفاده از کانسیلر دارید حتما  و با سخاوت از آن استفاده کنید. چون استروبینگ بر روی چهره با جای جوش و لک یا تیرگی زیر چشم  زیبا نخواهد بود.

حالا نوبت هایلایتر است:

قبل از شروع کار این نکته را بدانید که انواع مختلفی از هایلایتر وجود دارد: پودری، مایع، استیکی و یا کرمی.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟ آشنایی با کاربردهای آن ها
ادامه مطلب

به جز هایلایتر کرمی که بافت غلیظ  و درخشان تری دارد از انواع دیگر آن  می‌توانید برای میکاپ روزانه استاده کنید. استفاده از هایلایتر های کرمی برای میکاپ شب یا زمانی است که می‌خواهید مدت طولانی تری با نمای براق تری  استروبینگ کنید.

اگر سراغ هایلایتر های پودری می‌روید بهتر است از انواع براش مناسب هایلایت استفاده کنید تا کار آرایش شما نمای یک دست و تمیز تری داشته باشد.

برای بالای دو چشم،  پیشانی و گونه ها  می‌توانید از هایلایتر مایع استفاده کنید و روی بینی، بالای لب و چانه را با نوع پودری آن  کاور کنید.

توصیه می‌شود در ابتدای کار و تا هنوز خیلی حرفه ای نشده اید بخش های داخلی چشم  را هایلایت نکنید یا خیلی کم از آنواع هایلایتر استفاده کنید.

این مطلب در مورد کلیت آرایش های ترندی و به روزی است که در انواع ران وی ها Runways و یا در میان سلبریتی  ها می‌بینید  و به صورت کلی به این سبک آرایش توضیح می‌دهد. برای قدم به قدم یاد گرفتن آن بهتر است حتما عبارت strobing makeup  را جستجو کنید تا از این سبک آرایش نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

اگر تجربه ای از این مدل آرایش دارید یا نکاتی می‌دانید که می‌تواند به دوستان دیگری هم کمک کند حتما با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.