|
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هودی؛ یار همیشگی روزهای سرد

تیم کمد
15 ژانویه 2020
موضوعاتی که به آن می‌پردازیم

هودی؛ یار همیشگی روزهای سرد و یکی از بنیادی‌ترین لباس‌های زمستانی  ما به شمار می‌آید و به طور حتم همه ما هودی یا هر لباس کلاه‌داری برای زمستان در کمد لباس‌هایمان داریم!
اولین چیزی که با دیدن هودی به یادتان می‌آید شاید صحنه‌ای از فیلم راکی باشد یا شاید هم یاد عکس معروف یونابامبر بیافتید!
اما باید بگویم برای اینکه بدانید این لباس پرطرفدار از کجا سرو کله‌اش پیدا شده باید خیلی عقب‌تر برویم و نگاهی به لباس راهبان قرون وسطی بیندازیم، زیرا هودی‌های امروزی یک کپی مدرن از لباس آن‌هاست.
در سالهای 90 این لباس بیش از هر زمان دیگری تبدیل به اولین انتخاب جوانان و نوجوانان شد و تقریبا از آن روز به بعد هودی مهمان همیشگی کمد زمستانی ماست.
در ادامه این مطلب با انواع هودی و نحوه استایلینگ آن بیشتر آشنا خواهید شد.

هودی ها از لحاظ فرم به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

  • هودی ساده  straight hoodie 
  • هودی اورسایز  oversized hoodie
  • هودی بلند  long hoodie
  • هودی کوتاه cropped hoodie

هودی ساده Straight Hoodie

به دلیل سادگی در فرم معمولا طرفداران بیشتری به نسبت دیگر مدل‌ها دارند و از آنجایی که پوشیدنشان پرریسک نیست در کمد بیشترمان جای گرم و نرمی دارند.
اگر می‌خواهید زیر کت و پالتوهای زمستانی خود از هودی استفاده کنید این مدل مناسب‌ترین گزینه است زیرا نه شما را چاق‌تر از حد معمول نشان می‌دهد و آن‌قدرها هم در زیر پالتو کلفت و زمخت دیده نمی‌شود.

هودی اورسایز Oversized Hoodie

مثل هر لباس اورسایزی هودی‌ اورسایز هم طرفداران خود را دارد.
این لبلس به نسبت دیگر فرم‌های این آیتم، هم ترندی‌تر و هم خاص‌ترند پس اگر دوست دارید همیشه طبق ترندها لباس بپوشید در انتخاب اآن شک نکنید!

هودی اورسایز آیتمی‌ست که استایلینگ سختی ندارد، کافی است آن را با آیتم‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدام مناسب شما و شیپ بدنی‌تان است.


البته اگر بخواهم چند تقلب کوچک بهتان برسانم باید بگویم که لگینگ مناسب‌ترین و کم‌ریسک‌ترین انتخاب برای پوشیدن با یک هودی اورسایز است، همچنین شلوارک‌های جذب یا bike short نیز انتخاب ترندی و ساده‌ای است که می‌تواند این ترکیب را کمی از یکنواختی دربیاورد.
اگر می‌خواهید این دو استایل را کامل کنید کافی است یک ugly shoes به آن‌ها اضافه کنید و باحال‌ترین استایل را داشته باشید.

سرما ما را جذاب‌تر می‌کند!
ادامه مطلب

هودی بلند Long Hoodie

هرچه زمان می‌گذرد لباس‌ها بیشتر دست‌خوش تغییر می‌شوند و این تغییرات لباس‌ها را از فرم همیشگی خارج کرده و به آنها چاشنی ترند اضافه می‌کند؛ هودی بلند مصداق بارز همین اضافه کردن چاشنی ترند است!
هودی‌های بلند که معمولا اورسایز هم هستند استایلینگ بسیار راحتی دارند چون معمولا شما را از انتخاب پایین تنه معاف می‌کنند!


البته پوشیدن “تنها یک هودی بلند” یکی از راه‌های استایلینگ با این آیتم پرطرفدار است.
هودی بلند را می‌توانید به عنوان یک بالاپوش در استایل‌های بیرونی خودتان نیز انتخاب کنید.
برای این نوع استایلینگ انتخاب شلوارجین یک استایل کم‌ریسک و انتخاب دامن به عنوان پایین‌تنه این آیتم می‌تواند یک استایل جسورانه و مدرن را به وجود بیاورد.

هودی کوتاه Cropped Hoodie

درواقع این هودی‌های نیم وجبی یک آیتم پرطرفدار میان نوجوانان هستند اما این دلیل نمی‌شود که ما هم از آنها استفاده نکنیم!

هودی کوتاه یکی از آیتم‌هایی است که به تنهایی می‌تواند یک استایل کژوال معمولی را از این‌رو به آن‌رو کند و در این امر مهم دامن و شلوارهای فاق بلند آن را همراهی می‌کنند.
بله، برای اینکه با این لباس خوش‌استایل‌تر از کسی باشید که این مطلب را نخوانده، بهتر است آن را با یک دامن فاق بلند (بلند و کوتاهش فرقی ندارد) یا با یک شلوار فاق بلند ( جین یا پارچه‌ای) ست کنید.

هودی را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

هودی یک لباس سازگار است زیرا قابلیت ست شدن با بسیاری از آیتم‌هارا دارد، اما در این میان لباس هایی هستند که پوشیدن آنها شما را خوش‌استایل‌تر می‌کند.

لگینگ legging :

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردم لگینگ یک انتخاب کم ریسک برای استفاده با هودی است.
این آیتم کاربردی و راحت می‌تواند اولین گزینه برای زمانی باشد که شما برای انتخاب یک ست مناسب با هودی سردرگم هستید!
برای این ترکیب شاید اسنیکرز بهترین گزینه است اما انتخاب نیم‌بوت – چه کلاسیک و چه کژوال- می‌تواند انتخاب خاص و جسورانه‌ای باشد!

بایدها و نبایدهای لباس ورزشی
ادامه مطلب

شلوارجین اسکینی skinny jeans:

شلوار جین اسکینی هم مانند لگینگ یک شلوار راحت و کاربردی است و به راحتی با هر آیتمی استایل می‌شود که هودی هم از این قائده مستثنی نیست! شما می‌توانید با انواع فاق‌بلند این شلوار استایل کرده و با یک اسنیکرز ترندی یک استایل کژوال بی‌نقص برای خودتان به وجود بیاورید.

شلوار جین راسته straight jeans:

همان‌طور که می‌دانید شلوار جین راسته جایگاه مهمی در ترندهای خیابانی امسال دارد، پس بدون شک پوشیدن این شلوار با هودی خالی از لطف نیست!
این استایل تقریبا یک ترکیب ترندی به وجود می‌آورد و گزینه مناسبی برای استایل‌های بیرونی به حساب می‌آید.
برای تکمیل این فرآیند بهتر است به استایل‌تان یک کفش کانورس converse  یا بوت زمستانی و یک پالتو اور سایز اضافه کنید.




شلوار ورزشی یا راحتی  sweat pants:

این شلوارها که در زبان عامیانه به عنوان “شلوار اسلش” شناخته می‌شوند یکی از یاران قدیمی هودی به حساب می‌آیند.
ترکیب این دو، استایل آزاد و راحتی را به وجود می‌آورد که ممکن است خوشایند همه نباشد. اما اگر می‌خواهید این استایل را کمی ترندی کنید بهتر است از هودی کوتاه استفاده کرده و با یک ugly sneakers نقطه پایان را در استایل‌تان بگذارید.


البته ناگفته نماند، اگر هر دو آیتم این استایل را اورسایز انتخاب کنید به طور حتم از چیزی که هستید چاق‌تر دیده خواهید شد.

شلوار این استایل را از اینجا تهیه کنید

سرهمی overall:


پوشیدن هودی با اورال برای ما یادآور سال‌های 90 میلادی است و از آنجایی که ترند سالهای اخیر برگرفته از این دهه است، ترکیب این دو آیتم با همدیگر یک استایل راحت و در عین حال ترندی به وجود می‌آورد.
هودی که برای زیر سرهمی انتخاب می‌کنید بهتر است نه اورسایز باشد و نه بلند؛ برای این استایل از آیتم‌هایی استفاده کنید که درست اندازه تن‌تان باشد.
همچنین به شما پیشنهاد می‌کنم برای تکمیل استایل‌تان از کفش converse و یا یک اسنیکرز ظریف استفاده کنید.

انواع استایل بهاره بچگانه دخترانه و پسرانه برای عید
ادامه مطلب

به غیر از این 5 آیتم که ترکیبشان با هودی به وجود آورنده یک استایل کاربردی و استاندارد است، آیتم‌های ناهمخوانی هم وجود دارند که ترکیبشان با هودی باعث پدیدار شدن یک استایل جسور و منحصر به فرد می‌شود؛ پس اگر از استایل‌های کلیشه‌ای خسته شدید و اهل ماجراجویی در استایل هستید این آیتم را با دقت بیشتری بخوانید.

دامن‌های مدل‌دار، ساتن، گیپور و …:

پوشیدن هودی با دامن به تنهایی یک هنجارشکنی در لباس پوشیدن به حساب می‌آید اما اگر در انتخاب دامن جسارت به خرج دهید و دست روی آیتم‌های خاص‌تری بگذارید صاحب استایل منحصربه‌فردتری خواهید شد و بدون شک در مرکز توجه قرار خواهید گرفت.
برای این استایل بهتر است انتخاب‌هایی داشته باشید که در تضاد با فرم هودی باشد پس می‌توانید به راحتی دست روی آیتم‌های کلاسیک، دامن ساتن، تور یا گیپور بگذارید.


آیتم‌های کلاسیک:

هر آیتم کلاسیکی می‌تواند حال و هوای استایلتان با هودی را تغییر دهد و به ساده‌ترین شکل ممکن شما را صاحب یک استایل مدرن کند.
البته کنار هم قرار دادن این آیتم‌ها کمی جرات میخواهد اما من به شما می‌گویم که نه تنها کار سختی نیست بلکه آسان‌ترین راه برای داشتن یک استایل خاص و منحصر به فرد است.

کت یا پالتو:

پوشیدن کت یا پالتو با سبک‌های مختلف با هودی یکی دیگر از راحت‌ترین راه‌ها برای رسیدن به یک استایل بی‌نقص است!
برای این استایل بهتر است از کت‌های اورسایز استفاده کنید که در وهله اول راحتی شما تضمین شود و در مرحله بعدی استایل‌تان نقصی نداشته باشد.
کت چرم، پالتوهای طرح دار اورسایز و بلیزر اورسایز از بالاپوش‌هایی هستند که در فصل سرد می‌توانند با یک هودی شما را از زمستان‌های قبلی خوش‌استایل تر نشان دهند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی مالکیت مطالب منتشر شده بر عهده‌ی مجله‌ی کمد سارک می‌باشد، هرگونه بازنشر بدون ذکر منبع و یا ارجاع در هر شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک‌های مفید
کمد سارک در شبکه‌های اجتماعی

Completing this form is to improve the content of the magazine.